5/06/2011

At night I fly - Images from New Folsom

Michel Wenzer, who has earlier made "Three poems by Spoon Jackson", a short movie with Spoon reading his poetry, that gained publicity and won a documentary movie price has recently completed a full length documentary about Spoon and other prisoners in the Arts in Correction program at New Folsom prison. It's the result of five years work. The title comes from a poem by Spoon. World premiere at Sheffield documentary film festival in June. It will later show on Swedish and Danish National Television. 

1 comment:

  1. JEG FLYR I NATT (AT NIGHT I FLY)

    Jeg drar dit vinden søker ly
    Når den har løyet

    Jeg ser skyene gumle
    Månen opp
    Jeg ser tankene mine, følelsene
    Min kjærlighet braker
    Som brottsjøer mot skip

    Jeg står på toppen av sverd og spyd
    Jeg går opp endeløse trapper og fjell
    På spissen av gigantiske negler
    Drikker ånd av svære begre

    Mitt hjerte slår mot ingens bryst
    Jeg vet ikke hva jeg skal fortelle det
    Overfylt ensomhet
    For mange enslige sjeler i
    Én kropp

    Månen er en utydelig preget sølvdollar
    Den sover alene i sitt eget univers
    Ingen stjerne lenger

    I dag døde jeg
    Jeg døde i går og i morgen
    Jeg flyr i natt

    Stanley "Spoon" Russell Jackson (1957 - )

    Trans. to Norwegian by Ola Bog (1955 - )

    .

    ReplyDelete